Reklama w autobusach i tramwajach – czy warto?

Szczecin i jego ulice

Szczecin to liczące około czterysta tysięcy mieszkańców, tętniące życiem miasto, które wyglądem swych ulic nie odbiega od innych dużych europejskich miast. Niewątpliwie stałą cechą ich wyglądu, są reklamy w postaci neonowych haseł czy ogromnych bilboardów, które swymi hasłami kuszą niezliczone rzesze konsumentów.Nie można też pominąć faktu, że reklama w autobusach czy reklama w tramwajach to bez wątpienia również powszechnie spotykane stosowane środki reklamy masowej w Szczecinie, które przemierzają jego ulice, przemycając swą zawartość ogromnej rzeszy odbiorców.

Co charakteryzuje taką reklamę?

Reklama w autobusach i tramwajach jest skonstruowana inaczej niż ta telewizyjna czy radiowa. Główny jej przekaz, jest zawarty w niezwykle krótkiej treści w formie pisemnej, a odbiorca będąc nierzadko w pośpiechu, powinien być w stanie zapoznać się z jej krótkim, łatwym do zapamiętania hasłem.  Taka „myśl przewodnia” jest często oprawiona odpowiednią kolorystyką, zdjęciami czy ilustracjami.

Mniej mobilni odbiorcy i cudzoziemcy

Reklamy umieszczone na miejskich środkach transportu są widoczne dla niemalże każdego mieszkańca Szczecina niezależnie od grupy wiekowej. Reklama w autobusach i reklama w tramwajach jest czytane również przez te grupy osób, które nie posiadają prawa jazdy lub nie poruszają się w sposób bardziej swobodny po mieście, ponieważ używają miejskiego środka transportu do poruszania się w ściśle określonych rejonach. Zagraniczni turyści licznie odwiedzający Szczecin, to również potencjalna grupa odbiorców reklamy.Taki sposób reklamowania, może okazać się strzałem w dziesiątkę, jeśli chcemy sprzedawać nasze produkty czy usługi szerszemu gronu konsumentów na międzynarodowym rynku.

Młodsza grupa targetowa też patrzy na reklamę

Najmłodsza grupa społeczeństwa jakże emocjonalna i wrażliwa na wszelkie stymulacje, z pewnością nie omieszka żywiołowo zareagować na reklamę ulubionej bajki bądź spotu zachęcającego do odwiedzenia ich ulubionego parku rozrywki.Cenną grupą targetową może być też młodzież na co dzień podróżująca autobusami i tramwajami, gdzie umieszczone są reklamy zachęcające do kupna danej usługi czy produktu.

Tej reklamy nie da się wyłączyć czy zignorować

Wielu z nas traktuje blok reklamowy w telewizji jako przerwę na przygotowanie posiłku czy sprawdzenie skrzynki mailowej. Podobnie jest z reklamą w internecie, którą w większości przypadków można pominąć. W odróżnieniu od reklam telewizyjnych które większość z nas traktuje większość z nas przygotowuje jedzenie bądź zerka na telefon.Inaczej jest z reklamą w autobusie, której nie da się tak łatwo zignorować. Nawet jadąc w pobliżu miejskiego środka transportu nie jesteśmy w stanie nie zauważyć jej przekazu.

Barwa reklamy

Nie da się ukryć,że reklama w autobusach czy reklama w tramwajach na stałe wpisały się w charakterystykę wyglądu tych publicznych środków transportu. Reklama zamieszczona na szybach czy karoserii tych środków lokomocji, nikogo też już nie dziwi. Nie można też zaprzeczyć, że taki zabieg marketingowy na swój sposób czyni miasto jeszcze bardziej kolorowym i dodaje mu urbanistycznego animuszu.

Szczecin też korzysta

Reklama w autobusach czy reklama w tramwajach to niewątpliwie przemyślany, marketingowy zabieg mający na celu skuteczną sprzedaż produktu czy usługi. Szczecin, jako miasto staje się również pośrednio beneficjentem tego zjawiska.Związek transportu miejskiego pozyskuje dodatkowe źródło finansowania, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na jego rozwój.
Krzesła do poczekalni – trwałe i wygodne
Comments are closed.